A minimálbér kiszámításának uniós irányelvekhez igazított új mechanizmusáról szóló törvény kihirdetését követően a kormány megteheti “az utolsó lépést” a minimálbér 4050 lejre emelése felé – jelentette ki csütörtökön a miniszterelnök.
Marcel Ciolacu a kormányülés elején elmondta, örül annak, hogy a választási kampány nem befolyásolta a kormány munkáját, és köszönetet mondott ezért a kabinet tagjainak. Hozzátette, kormányának egyik prioritása a munkavállalók jövedelmének növelése, ez a cél a minimálbér emelésével is. Rámutatott, miután az államfő kihirdette a minimálbér kiszámításának uniós irányelvekhez igazított új mechanizmusáról szóló törvényt, a kabinet megteheti “az utolsó lépést” a minimálbér 4050 lejre emelése irányába.
A miniszterelnök hangsúlyozta, hogy az erről szóló jogszabálytervezetet közvitára bocsátották, és “mielőbb” elfogadják. “Ennek nincs sem a választásokkal kapcsolatos, sem más jellegű akadálya, január 1-jétől nőni fog a minimálbér” – szögezte le Marcel Ciolacu.
Klaus Iohannis államfő szerdán hirdette ki a minimálbér kiszámításának uniós irányelvekhez igazított új mechanizmusáról szóló törvényt.
A jogszabály a megfelelő európai uniós minimálbérekről szóló 2022/2041-es irányelvet ülteti át a román jogrendbe.
A törvény szerint a bruttó minimálbért évente kormányhatározatban szabják meg, szem előtt tartva a lakosság élet- és munkakörülményeinek javítását és “a méltó életszínvonal biztosítását”. A kormányhatározatban megszabott bruttó minimálbért a következő év január elsejétől alkalmazzák, és évente egyszer aktualizálják a szakszervezetek és a munkaadók országos szövetségeinek konzultálásával.
A jogszabály azt is rögzíti, hogy egy alkalmazott az egyéni munkaszerződése megkötésétől számított legtöbb 24 hónapon át kaphat minimálbért, utána emelni kell a fizetését.
Forrás: AGERPRES

Facebook kommentek